Mesterséges intelligenciával támogatott magyar nyelv alapú egészségügyi információs és tranzakciós rendszer

Az E-Group Xanta-MED egy magyar nyelvű egészségügyi párbeszédeket értő mesterséges intelligenciával (MI) támogatott virtuális személyi asszisztens, ami segíti és gyorsítja a lakosság tájékozódását, ellátását és az egészségügyi személyzet munkáját az ellátórendszerben.

Higiénikus, érintésmentes

Nem a billentyűzet vagy az érintőképernyő, hanem a magyar beszéd a kommunikáció eszköze.

Intelligens

A Xanta-MED a hallott szavak alapján önállóan műveleteket hajt végre.

Hatékony, gyorsul az ellátás

Az adatok, előzmények, panaszok rögzítésének jelentős részét önállóan elvégzi a Xanta-MED.

A betegelégedettség javul

A Xanta-MED mesterséges intelligenciája segítségével a betegre fordítható idő nő.

A monoton adminisztráció csökken

A rutin feladatokat átveszi a Xanta-MED virtuális asszisztens megoldása.

A dolgozói elégedettség nő

A személyzet monoton terhelése csökken.

Integrálható és moduláris

Az önálló tranzakciókat, műveleteket végrehajtó technológia bármilyen ágazatban a már létező (pl. ügyfélszolgálati) rendszerhez illeszthető.

GDPR elvek betartása

A Xanta Platform fel van készítve a GDPR irányelveinek, feltételrendszereinek betartására, tájékoztatás nyújtására, a páciens hozzájárulásának kezelésére.

Nagy mennyiségű adat gyüjtése

A Xanta-Med segítségével a kommunikáció és adatgyűjtés mennyisége nagyságrendekkel növelhető. Skálázhatóságának köszönhetően nagyszámú ügyfélkapcsolati hívást is képes egy időben kezelni (Pl. tömeges karantén monitorozás)

A Xanta-MED lehetséges alkalmazásai a
COVID -19 járvány elleni küzdelemben 

A karantén ön-monitorozást támogató modul a karanténban lévőket segíti egészségi állapotuk otthoni ön-ellenőrzésében, saját egészségi állapotuk észlelésében.

A mesterséges intelligencia telefonon az otthonában hívja a személyt és az állapotáról kérdez. A válaszolt paramétereket, tüneteket (láz, légzésszám, vérnyomás stb.) elraktározza, összehasonlítja, nemzetközi irányelvek alapján értékeli és elemzi. Szükség esetén riaszthatja pl. a mentőszolgálatot, a háziorvost tájékoztathatja, figyelmezteti vagy visszahívja a felhasználót.

A telefonhívás otthoni fogadása kiválthat akár egy hatósági ellenőrző látogatást is.

Az MI alapú tájékoztató „asszisztens”, az aktuális információkat szóban,  intelligens párbeszéd formájában biztosítja
az eddigi telefonos ügyfélszolgálatot leterhelő, vagy a nehézkesebb internetes keresések helyett. A Xanta-MED tünetet értékel, tájékoztat általános vagy aktuális ismeretekről, így pl. a koronavírus ”forró vonalán” csökken a
várakozás. A személyzethez csak a bonyolult kérdéseket kapcsolja át a rendszer, így az ügyintézők leterheltsége, a munka monotonitása csökken.  

COVID tájékoztató modul  megtekinthető itt

A modul a változó kommunikációs igényeknek, orvos-szakmai környezetnek megfelelően folyamatosan frissíthető, fejleszthető).

A Xanta-MED – hatósági felügyelet mellett, a GDPR elvek betartásával - képes a kontaktok felkutatásához szükséges telefonos kikérdezésre és kockázati algoritmus alapján a lehetséges kontaktok rögzítésére, a tünetek, a találkozások, címek, telefonszámok összegyűjtésére, azok további telefonos felhívására. Ezek az adatok anonim elemezhetők, a hálózatok, kapcsolatok térképen ábrázolhatók. Big Data elemzések végezhetők, előrejelzések készíthetők eredmények dashboard-on ábrázolhatók. A Xanta-MED a járványdinamika meghatározásához, terület/korosztály stb alapú célzott tájékoztatásban is rendkívül hatékony eszköz kvalitatív és kvantitatív szempontból is.

Működő demó érhető el az alábbi linken, ahol szabad párbeszéddel próbálható ki a tünetértékelő telefonos / webes rendszer. Ez segíthet az állampolgároknak eldönteni, hogy állapotuk alapján elmehetnek-e szakrendelésre, dolgozni, vagy kell-e segítség nekik stb.

A COVID tünetértékelő és tájékoztató élő párbeszéd a Xanta-MED virtuális asszisztenssel itt kipróbálható. 


Az ismert „symptoms checker”-ek chatbotjai gépelve, írásban működnek, a Xanta-MED beszélget! 
A dialógusok a változó igényeknek megfelelően bővíthetők, fejleszthetők.

A karantén ön-monitorozást támogató modul a karanténban lévőket segíti egészségi állapotuk otthoni ön-ellenőrzésében, saját egészségi állapotuk észlelésében.

A mesterséges intelligencia telefonon az otthonában hívja a személyt és az állapotáról kérdez. A válaszolt paramétereket, tüneteket (láz, légzésszám, vérnyomás stb.) elraktározza, összehasonlítja, nemzetközi irányelvek alapján értékeli és elemzi. Szükség esetén riaszthatja pl. a mentőszolgálatot, a háziorvost tájékoztathatja, figyelmezteti vagy visszahívja a felhasználót.

A telefonhívás otthoni fogadása kiválthat akár egy hatósági ellenőrző látogatást is.

Működő demó érhető el az alábbi linken, ahol szabad párbeszéddel próbálható ki a tünetértékelő telefonos / webes rendszer. Ez segíthet az állampolgároknak eldönteni, hogy állapotuk alapján elmehetnek-e szakrendelésre, dolgozni, vagy kell-e segítség nekik stb.

A COVID tünetértékelő és tájékoztató élő párbeszéd a Xanta-MED virtuális asszisztenssel itt kipróbálható. 

Az ismert „symptoms checker”-ek chatbotjai gépelve, írásban működnek, a Xanta-MED beszélget! 
A dialógusok a változó igényeknek megfelelően bővíthetők, fejleszthetők.

Az MI alapú tájékoztató „asszisztens”, az aktuális információkat szóban,  intelligens párbeszéd formájában biztosítja
az eddigi telefonos ügyfélszolgálatot leterhelő, vagy a nehézkesebb internetes keresések helyett. A Xanta-MED tünetet értékel, tájékoztat általános vagy aktuális ismeretekről, így pl. a koronavírus ”forró vonalán” csökken a
várakozás. A személyzethez csak a bonyolult kérdéseket kapcsolja át a rendszer, így az ügyintézők leterheltsége, a munka monotonitása csökken. 

COVID tájékoztató modul  megtekinthető itt

A modul a változó kommunikációs igényeknek, orvos-szakmai környezetnek megfelelően folyamatosan frissíthető, fejleszthető).

A Xanta-MED – hatósági felügyelet mellett, a GDPR elvek betartásával - képes a kontaktok felkutatásához szükséges telefonos kikérdezésre és kockázati algoritmus alapján a lehetséges kontaktok rögzítésére, a tünetek, a találkozások, címek, telefonszámok összegyűjtésére, azok további telefonos felhívására. Ezek az adatok anonim elemezhetők, a hálózatok, kapcsolatok térképen ábrázolhatók. Big Data elemzések végezhetők, előrejelzések készíthetők eredmények dashboard-on ábrázolhatók. A Xanta-MED a járványdinamika meghatározásához, terület/korosztály stb alapú célzott tájékoztatásban is rendkívül hatékony eszköz kvalitatív és kvantitatív szempontból is.

Lehetséges alkalmazások az egészségügyi ellátórendszerben

A Xanta-MED magyar nyelvű, egészségügyi párbeszédeket értő, mesterséges intelligenciával (MI) támogatott virtuális személyi asszisztense megkönnyíti a szakemberhiányos egészségügy napi, szokásos adminisztrációs, monoton feladatainak elvégzését.

Időpontfoglalás 

A rutin telefonos időpontfoglalások teljes automatizálása elvégezhető a Xanta-MED virtuális asszisztens beszédértés eszközével. Képes az ügyintéző személyzet nélkül az időpont egyeztetésekre, nagyszámú előjegyzés törlésére, vagy akár új időpontok kiajánlására, leegyeztetésére a várakozó betegekkel stb. Csak a problémás, bonyolult esetek kerülnek tovább a diszpécserekhez.
Időpontfoglalás modul termék videó elérhető itt.

Anamnézis,
kórelőzmény felvétel

Kórelőzmények, panaszok, előzetes kikérdezése, elemzése a Xanta mesterséges intelligenciával támogatott virtuális asszisztensének segítségével gyorsítja a betegfelvétel és a dokumentálás folymatát.

Ellátási események
adminisztrációjának
támogatása

Osztályos feladatok, rendelések, beavatkozások elvégzése során, az elhangzott leletek rögzítése, az elrendelések tranzakcióinak valós időben történő megkezdése történik meg. Pl. vizitek közben elhangzott, vizsgálat-, vagy laborkérések elindulnak, a gyógyszeres javaslatok valós időben rögzülnek a dokumentációban, a klinikai rendszerben és validálás után azonnal megkezdődhet az ellátás.

Dokumentálás
megkönnyítése

A lázlap, a zárójelentés, az ápolási és orvosi dokumentáció kitöltése már a viziten, a munkafolyamatok közben elhangzott információkkal megkezdődik. Könnyebbé válik az adminisztrálás, napi dokumentálásra fordított idő csökken.

Döntéselőkészítés és
triázsolás támogatása

A mesterséges intelligencia gyors elemzésével, megfelelő „evidence based” algoritmusok alkalmazásával képes támogatni a döntési folyamatot. Ez folyamatos fejlesztést és orvosi felügyeletet igényel.

Egyéb ágazati, általános alkalmazások

Közvélemény kutatás
Kikérdezések automatikus elvégzése
Kérdőívek kitöltése, értékelése
algoritmusok alapján
Bármilyen időpont foglalás
ügyfélszolgálati monoton és komplex feladatok intézése, ügyfélkapus feladatok intézése - akár egy központi mobil alkalmazásból több terület elérésével, azonosítással.
Online fizetés, online számlák kiállítása, banki tranzakciók végzése azonosítással stb.

Banki tranzakció demo videó elérhető itt.

A Xanta pábeszéd alapú fejlesztések hatásai

Az ügyfelek, a lakosság, az állampolgárok elégedettsége javul - az ügyintézés hatékonyabb, gyorsabb lesz
A hivatalos állomány leterhelése, adminisztrációja, monoton munkavégzése csökken, gyorsul
Költség megtakarítást eredményez

Gyakran ismételt kérdések

A Xanta-MED virtuális asszisztense a mesterséges intelligencia használatával kizárólag hangalapon, élő magyar nyelvű párbeszédekkel, azaz toll, papír, billentyűzet vagy az érintőképernyő tapogatása nélkül történik az adatrögzítés, az azonosítás, a dokumentációs és az egyéb munkafolyamatok végzése. Ezért érintésmentes, higiénikus ez a fertőzések megelőzésében fontos szempont!

A Xanta-MED mesterséges intelligenciája az elhangzott szavakat, mondatokat értelmezve, azok tartalma szerint önállóan különböző műveleteket hajt végre (pl. időpontot foglal laborvizsgálatra), és bizonyítékokon alapuló algoritmusok segítségével a rögzített adatokból elemzéseket, értékeléseket végez a GDPR elvek betartásával. Az így intelligensen előkészített információkkal támogatja a személyzet munkavégzését.

Akár telefonon vagy laptopon vagy bármely okos eszköz mikrofonjával, várakozás vagy utazás közben szóbeli kommunikáció alapján már elvégeztethetők a szokásos kikérdezéses feladatok, mellyel az ellátórendszerben töltött idő lecsökkenthető. Például a vizsgálatok előtti rutin kérdéseket megválaszolva az orvosi, asszisztensi munkát már egy automatikusan előkészített dokumentáció segíti, gyorsítja. Az időigényes adminisztrációs feladatok jelentős részét (pl. adatok, előzmények feljegyzését, kórlapra, lázlapra írását vagy számítógépbe másolását) a Xanta-MED önállóan elvégzi, átveszi a személyzettől.

A Xanta-MED mesterséges intelligencia alapú virtuális asszisztensével magyarul beszélgethetnek az ügyfelek. A dokumentációs folyamat a párbeszéd során automatikusan elkezdődik. A Xanta-MED már a találkozás, a kikérdezés, a vizsgálat vagy a vizit előtt illetve közben automatikusan a számítógépes rendszerben rögzíti az adatokat, elrendeléseket. 
Mivel a kötelező adminisztráció egy részét átveszi a Xanta-MED a szakemberektől, a betegek panaszaira fordított idő, az odafigyelés nő, ezáltal a betegelégedettség is javul.

Igen, hiszen a telefonos előjegyzések során a Xanta-MED párhuzamosan képes kezelni nagyszámú időpont igénylést. Megszűnik a hosszas várakozás a telefonos ügyintézőkre. Továbbá automatikusan képes kezelni, leegyeztetni lemondásokat, módosításokat is. 
A foglalt időpontról e-mail vagy sms értesítést is küld a rendszer a beteg részére.

A rutin feladatokat átveszi a Xanta-MED virtuális asszisztense a személyzettől. Több eddig leterhelő feladat egy része már előkészítetten kerül a személyzet elé. A dokumentálás könnyebbé válik, az elrendelések folyamata felgyorsul. A személyzet monoton terhelése csökken és a szakképzettségük szerinti feladatokra, a betegre, az egyéni panaszokra, a specifikus feladatokra több idő jut, azáltal a dolgozói elégedettség nő.