HCRMS

Alapadatok:

  • Pályázati forma: GOP – Gazdaságfejlesztési Operatív Program
  • Azonosító szám: GOP – 1.3.1 – 08/2 – 2009 - 0091
  • Projekt címe: „HCRMS – Új motivációs rendszereken alapuló vállalati humán erőforrás menedzsment modell és szolgáltatás”
  • Szerződés aláírása: 2009. augusztus 14.
  • Projekt indulása: 2009. július 1.
  • Projekt befejezése: 2012. december 31.
  • Támogató hatóság: NFÜ - Nemzeti Fejlesztési Ügynökség + Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával
  • Közreműködő Szervezet: MAG–Magyar Gazdaságfejlesztő Központ Zrt. (1139. Budapest, Váci út 83., Center Point 2. Iroda)
  • Kedvezményezett: E-Group ICT Software Informatikai Zrt. (1062 Budapest, Váci út 1-3, Westend Office Building, "C" torony, 5. emelet.)
  • Címke: HR, loyalty, karrier
  • Projekt oldal: hcrms.egroup.hu

Napjainkban egy vállalat sikerességét alapjaiban határozza meg a képzett munkaerő, különösen a vállalati hierarchia különböző szintjein levő un "kulcs munkatársak" megtartásának és szakmai motivációjának képessége. A stáb fluktuációja, mobilitása, összetartása ugyanis meghatározó a vállalati és intézményi szellemi kapacitás, lojalitás, jövőkép, képzés szempontjából; ugyanúgy, mint ahogy kulcskérdés a munkavállalónak - ide sorolva közvetve a háztartásokat is - a jövőkép, karrierterv, család, munkához való képesség, munkához való jog szempontjából is.

Bár a munkaerőpiac folyamatos változás alatt áll, és a kulturális, földrajzi, ágazati különbségek nagyok lehetnek, a különböző tanulmányok szerint a munkavállalók átlagos munkahely keresése megközelíti a tizenegy hónapot - miközben ez a szabad kapacitás a gazdaság "kispadján ülve", mint munkanélküli réteg jelenik meg. A munkáltatók számára sem jobb helyzettel állunk szemben, ahol a keresés, interjúzás, betanítás, alkalmazás - azaz maga a toborzás és toborzáshoz szükséges idő, erőforrás - egyrészt eléri a fél évet, másrészt rendkívül nagy pénzügyi beruházást igényel. Az üzleti életben alaptézisként tekintett szabályhoz - miszerint egy új ügyfelet átlagosan négyszer olyan erőfeszítéssel lehet megszerezni, mint azt megtartani - az emberi erőforrások tekintetében hasonló gondolkodáshoz juthatunk: a munkáltató toborzásra költött beruházása és erőfeszítése nagyságrendekkel nagyobb mértéket tölt ki, mint a munkavállalók folyamatos képzésére, megtartására irányuló erőfeszítés.

Mindezek eredményeképpen szorosabb és pontosabb visszacsatolás szükséges a szervezeteken belül; fontos a mérés és mérés eredményeinek szabályzási körbe történő csatolása, és az ezen mérőszámokra alapuló motivációs, javadalmazási, képzési rendszer hozzárendelése, akár munkaköri vagy egyéni szinten, mely egyben a hosszabb távon a személyre szabott karriertervezés alapja. Az emberi erőforrás menedzsment, ezeket támogató mikro- és makro szinten működő hatékony informatikai rendszerek, rendszerek által biztosított lojalitást növelő és ösztönző rendszerek létrehozására van szükség.

A jelen projekt célja az HCRMS, mint piaci bevezetésre és ipari alkalmazásra alkalmas termék kifejlesztése, a termék adaptálása az egyes konkrét piaci követelményekhez (beleértve az észak amerikai és európai piacok törvényi, számviteli, adózási követelményeit, valamint a kiválasztandó gazdasági szektorok és vállalatok mint potenciális ügyfelek követelményeit), valamint a termék hasznosításának, piacra vezetését előkészítő beruházások levezénylése, beleértve a marketing, jogvédelmi feladatokat, valamint a megfelelő rendelkezésre-állású és üzembiztonságú szolgáltatási környezet (hosting center) felállítását.

A HCRMS megközelítésében újdonság, hogy a klasszikus HR rendszerekkel ellentétben, ahol alapvetően egy nyilvántartó rendszer köré építenek ügyviteli folyamatokat, itt az alkalmazás kiindulópontjai maga a mérési és premizálási programok és folyamatok (sales incentive, awards management, stb.), és legalábbis a felhasználó számára e köré épülnek ki a nyilvántartó ügyviteli rendszer elemei. Másfelől integrált módon egészül ki olyan közösségi és csoportmunka alkalmazásokkal, melyek a WEB2 eszköztárát használják fel a vállalati folyamatok támogatására, azaz egyben alkalmasakká válnak a vállalati közösségformálásra, kohézió erősítésére.

Az HCRMS támogatja a bizalmas folyamatok és hozzá kapcsolódó dokumentumok kezelését, moduláris felépítésű. Az egyes modulok felparaméterezhető módon támogatják az emberi erőforrás-menedzsment témaköréhez kapcsolódó értékelési és motivációs folyamatok széles körét, ezen belül elsősorban:

  • Díjazási és pontgyüjtő modul
  • Karriertervezési és a szervezeten belüli pozíciókeresés modul (rövid és középtávú tervezések: „coaching”-beszélgetések, anonim elégedettség mérés, tesztek futtatása, kitöltése és kiértékelése)
  • Képzési modul (értékelések megtekintése, saját képzési ütemterv készítése)
  • Képzési nyilvántartó modul (végzettségek, tanulmányok, workshopra jelentkezés, értékelések megtekintése, tudásmátrix paraméterek)
  • HR modul (dolgozói törzsadatok, személyes adatok egyéni bővítésének lehetősége, feladatok, szezonalitások rögzítése, sablonok, szervezeti hierarchia leképzése, cafeteria választás)
  • Vezetői információs rendszer - riport modul (kimutatások készítése, grafikonos és ábra formátumú megjelenítés)
  • Üzenetküldési modul (rugalmasan paraméterezhető üzenetküldés (email), sms értesítés, egyéni portál)
  • Tudásmátrix modul (képzettségek nyilvántartása, tudásmátrix, tudásparaméterek, nyelvtudás)
  • Belső közösségi portál modul (személyes oldalak, személyes adatok, kapcsolatrendszerek)
  • Biztonságos távkapcsolati modul (vállalati, bizalmas kommunikáció)
  • Naptár modul (események kezelése, workshop szervezés)

 

 

Linkek:

Networkshop 2011 konferencia - HCRMS előadás

NFÜ - Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

MAG–Magyar Gazdaságfejlesztő Központ Zrt.